Retourneren

Meld je retour aan

Ga naar het retourportaal en vul jouw ordernummer en e-mail of telefoonnummer in om de retouraanvraag te starten.

Reden voor retour

Geef aan welke items je wilt retourneren en de reden van retour. Kies bij terugbetaling uit winkeltegoed of geld terug.

Versturen

Pak je items in de originele verpakking in en ga naar een PostNL service point. Laat de ontvangen barcode, welke je kan vinden in je e-mail, scannen of print het label zelf uit en plak deze op het pakket. PostNL doet de rest!

Retourkosten

Winkeltegoed

Kies je bij het retourneren voor een terugbetaling met winkeltegoed?

Dan kost dit per retour €4,50

(De retourkosten worden in mindering gebracht op de totale terugbetaling)

GELD TERUG

Kies je bij het retourneren voor geld terug?

Dan kost dit per retour €7,85

(De retourkosten worden in mindering gebracht op de totale terugbetaling)

Retourvoorwaarden

Mochten wij een item retour ontvangen die niet aan onderstaande retourvoorwaarden voldoet, dan kunnen we deze helaas niet retour accepteren. Wij zullen opnieuw verzendkosten in rekening brengen om het item naar je terug te sturen. Zavanah behoudt zich het recht voor om retourneringen te weigeren die aangevraagd worden buiten de aangegeven retourtermijn.

 

1. De items die je retour wilt zenden dienen binnen 14 dagen aangemeld te zijn als retour na ontvangst. Vervolgens heb je nog 14 dagen om het item ook daadwerkelijk te verzenden. Is er gekozen voor afhalen bij een PostNL service point, dan gaan de 14 dagen bedenktijd in wanneer het pakket is afgeleverd bij het service punt*. 

2. De kosten van de retourzending zijn €7,85 per bestelling. Deze kosten worden ingehouden van de terugbetaling. Wanneer u meerdere bestellingen wilt retourneren raden wij aan om dit samen in één pakket terug te sturen om kosten te besparen.

 3. De bestelling dient in originele verpakking geretourneerd te worden. 

4. Het item mag niet gedragen, gewassen, vermaakt of beschadigd zijn. De labels dienen aan het item bevestigd te zijn. Alle artikelen worden bij terugzending individueel beoordeelt.

5. Pas op met make-up/parfum: een item met make-up vlekken of parfum lucht wordt niet retour genomen.

6. Bestellingen die buiten het retourtermijn van 14 dagen vallen, worden niet retour genomen.

7. Er wordt geen wasgarantie gegeven. Ontstane problemen na het wassen zijn op eigen verantwoordelijkheid.

8. Als de artikelen bij levering beschadigd zijn, kun je ze gratis retourneren en ontvang je het volledige bedrag terug.

9. Als je een artikel wilt wijzigen voor een andere kleur of maat, retourneer dan het ongewenste artikel en plaats een nieuwe bestelling.

10 Je bent zelf verantwoordelijk voor de artikelen die je retourneert totdat wij ze hebben ontvangen.

11. Wij adviseren een verzekering af te sluiten voor de waarde van de artikelen die je retourneert en het verzendbewijs te bewaren.

12. Wij zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die per ongeluk aan ons worden geretourneerd.

13. Sale-items (Uitgezonderd Moving Sale) dienen binnen 14 dagen na ontvangst als retour aangemeld te worden. Vervolgens heb je nog 14 dagen om het artikel ook daadwerkelijk te versturen. Bij terugbetaling wordt de ontvangen korting in mindering gebracht op de originele prijs van het artikel ten tijde van de koop.

14. Vanuit hygiëne redenen is het noodzakelijk dat de hygiëne strips aanwezig zijn bij items zoals bikini slips en lingerie slips. Is dit niet het geval bij de terugzending dan wordt dit item niet retour genomen.

*U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Wanneer de volledige order wordt geretourneerd dan krijgt u het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Zie ons volledige verzend- en retourbeleid